Atölye Bambini

Çarşamba, Haziran 04, 2014

Yumurta kardeşler tuzlu suda mı yüzerler tuzsuz suda mı? (tatlı su / Tuzlu su,batar mı yüzer mi ? deneyi )

Face de montessori ile öğreniyoruz grubumuzda bir annemizle başlayan bu deney furyası bana kadar ulaştı diyeyim:) Sevgili Durdaniye teyzenin öyküsü sevdim bende çok.İlk yumurtalara yüzler çizdim.Üzgün ve şaşkın olanlar batanlar diğerleri yüzenler olacaktı.Önce tuz kattığımız su ve diğeri hakkında konuştuk .tuzlu su deniz oldu tatlısı da havuz.Yumurta kardeşlerimizden mutluyu tuzlu suya koyduk ama batınca bir aksilik var dedim hemen tuz miktarını da artırdım ama kase büyüktü diye yeterli gelmedi sanırım.Mediha teyzene sorup teyit edince biraz daha tuz ekledik bu kez bardaklara doldurduk suyu daha küçük olduğundan etkisi daha kolay oldu.Sonra eğlendik.Deniz suyunun tuzlu olmasından havuzun tatlı olmasından bahsettik.Yüzen yumurataların mutluluklarından.O arada komşu kızı Tuğba geldi aynı deneyi ona da gösterdin,anlatarak yaptın bir kez daha.Bak Tuğba bu tuzlu ondan yüzüyor bu tuzlu yok dedin önce bizi güldürdün.Sonra ben tuzsuz dedim.Tuzsuz olduğunda batıyorlar dedin.Çok eğlendik  diğer anneler ve çocukları gibi.



Olmayınca bardağa aktardık suları 








4 yorum:

  1. Çok şirinsiniz :)
    Bayıldım bende bu fikre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nursalkımı...Hoş geldiniz buralara :)

      Sil
  2. yine bir bahar klasiği harikasın canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim grupta yapınca bizde yapalım dedik:)

      Sil