Atölye Bambini

Pazartesi, Mayıs 12, 2014

Kırmızı başlıklı kız ile başlayıp Derin'in hayal dünyasını keşfe çıktık :) ( Little red riding hood)

         Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken uzun zamandır aklımda olan kırmızı başlıklı kızı canlandırmaya koyuldum.Öncelikle benim bebekliğimden kalma pelerini taktım aslında ilk fikirde bu pelerinden gelmişti ama o zaman sana giydiremediğimden ertelemiştim.Kırmızı İrem ablanın yılbaşında ördüğü şapkayı bulamadım kırmızı kına baş örtümü örtmek istedim ona da izin vermeyince şapkanla idare ettik.Ben bu masalı sana anlatmamıştım ta ki bir gün okulda duyup etkilenip sevinceye kadar sonra sürekli anlattırdın ama sonunda kurt hep şaka yaptı bizde..ben ne kadar böyle desem de sen o karnın kesilip anneannenin çıkış öyküsünü biliyordun..Öğretmen anlatmış :/ Neyse bu gece biz o kısma pek girmedik.sepetimizi doldurdun mutfaktan eline geçenlerle.Sonra kurt olmadığından tavşanı anneanne yaptık yorganla üzerini örttük.Çiçeklerimizden arta kalan (arta kalan diyorum her birini dağıttım :/ Taşınırız bu yıl diye) ve babanın dün yolladığı papatyalardan orman yaptık.Mekan ve kostümler hazırdı.sıra geldi öyküye...

                                           Orandan geçerken...dans edip hoplaya zıplaya gidiyoruz

İlk acıkan anneanneyi doyurmaca

burada sepeti dolduruken


Ormanda çiçekleri koklama


ve sohbet...neden burnun büyük neden ellerin büyük biz seni koklamak ve sana sıkıca sarılmak için dedik :)


Ve sonra hayal gücün devreye girdi biz aslında arada çilek toplar sohbet ederdik birazda destek amaçlı hayal gücüne ama bu kez çok başka idi.Ve bu tip etkinlikleri her gün tekrarlamayı düşünüyorum.uzun zamandır hiç bu kadar yoğun ve kaliteli zaman geçirmedik diyebilirim.Burada ormanda bir ses duydun ve bakmaya gidiyorsun :)


aslında sonlara doğru bir şeydi..acıkınca meyve yiyorsun..şakacıktan.Burada en ilginç olan bana gelip anne ekşi mi tatlı mı oynayalım demen oldu.daha önce hiç denemedik.ve önce portakalı tattırıp ekşi dedirrttin sonra sütü içirip tatlı.Montessori işe yarıyor bir kez daha gördüm :) ben çok şaşırdım ama çok da mutlu oldum.

En çok vakti ormanda hayvan arama,ses duyma yakalama kısmı aldı..genellikle kedi bulduk.kolunda güya kedicik varmış sende süt içirerek onu besliyorsun.

Burada fare yakaladın bana veriyorsun..hep kaçtılar..bir bir her birini yeniden yakaladık hiç üşenmedik zıpladık durduk.saklanan fareyi yastığın arkasından getirdik. ;)

En sevdiğin şeye hayal dünyanda da yer verdin yumurtalar :)

Sessiz ol anne diyerek bir aslan gördün sonra ayı..ikiside kaçtılar bizden:)

Beni de kırmızı başlıklı kız yaptın.Sonra başınla seviyormuşsun beni öyle dedin :)yavrum benim.

Çiçeklerin arasında küçük bir çiçek ve tomurcuk gördün foto istedin bende çektim...

Anneanneden sonra sende karnını doyurdun.


Aman 40dk kadar oynadık sincaplar yakaladık.Karınca ile arkadaş oldular.Sonra beni terkettiler ben üzüldüm sen üzülme anne geri gelirler annelerini özlemişler dedin :O
Anneanne uyuya kaldı,uyandı gözleri açıldı..o arada bir AY'ı gördük bir Güneşi...bizde yattık ben anneannenin yanına yatmak istedim hayır anne o annenannin yatağı dedin.Ben yine şaşırdım.aralarda yorgun düşmek koşarken nefes nefese kalma taklitleri de cabası.Ben senin bu akşam bambaşka halini keşfettim tanıdım.Son zamanlarda hikaye üretir olmuştun ama bu tip dramalar da ne kadar içten ve yaratıcı olduğunu gözlemledim..Daha yazamadığım o kadar şey var ki..onları da videoya çektim.Orman dediğin çiçeğin yaprakları arasında hayvanları arayışın çok hoştu.Hele bana sürprizz diye bağırıp sincap uzatışın.Gördüğün siyah kayalardan geçtik..Çok yavaşça..kimseyi uyandırmadan.parmak uçlarında gezdin :) Ayy çok sevimli idi.Aklıma gelenleri yazıyorum.Sepetten çıkardığın etiketi anne bu ne olsun diye sordun ve ışık olsun diyerek duvara yapıştırdın.Işığı kapatıp anne bak ay çıkmış bizde uyumalıyız dedin :O bir ara kaybolan sincabı buldun geri görütmek isterken sakın üzülme ;annesi ağlar dedin..hani vermek zorunda imişsin gibi :)o ara anne bak anneannemin gözleri açık bir bakalım mı dedin..bakalım dedim.gidip sevdin senin gözlerin enden açık canım anneannem güzel kız dedin severek..ben burada koptum :)
AAA bak şunu unutmadan yazayım ormanda eve gelirken yağmur başlamıştı koşarak eve gelmiştim ama anneannesi uyuyaya çalışıyordu :))))(Bunları anlatışın çok güzel)belki açtır deyip süt içirdin.Güneş çıkmıştı..aaa  yine ay çıkmıştı ( bunları yukarı bakarak yapıyorsun birde)
çiçeklerin arasına bakarken BİDE NE GÖRSÜNLER deyip durdun :)
Neyse oradan oraya zıpladım...çok heyecanlandım ondan olsa gerek aklıma eseni yazdım..kızım birde benim bir huyum var asla yazdığımı yeniden okumuyorum yoksa silerim :) Eminim sende bunları okurken gülümseyeceksindir.Bugün dilsel etkinlik günü idi.Süper oldu..Youtube açılsın eklerim videolarıda.
Seni seven annen :)


4 yorum:

  1. nuray çalışkan TaşkınMayıs 14, 2014 2:51 ÖS

    Baharcim yazdıklarını herzaman keyifle okuyorum ama bu sefer çok etkilendim yazın da etkinlikte harika olmuş seni ve Derin'i de tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok saol Nuray cım..Senin buralarda olduğunu bilmiyordum.Çok memnun oldum.Seninde yüreğine sağlık :)

      Sil