Atölye Bambini

Pazartesi, Ekim 21, 2013

Yemece içmece

Eskiye dönük böyle bir başlık olsun istedim çünkü biz daha montessoriyi hiç duymamışken ile farkında olmadan seninle uygulamalara başlamışız aslında annanen saolsun ne kadar miniktin hatırlamıyorum ama sana boğula boğula alıştırdı bardaktan içirmeye suyu. hiç kaşıkla ya da sulukla vermedik.resimlerden de anlaşılacağı üzere önceleri zorlansanda sonra gayet rahat bardaktan içebildin.Kipet (yani pipet) senin tabirin biz bayılıyoruz kullanmayı bayağı sonra öğrendin.Ne sevmiyorsun dediğimde süt diyorsun hala.ancak bisküvi ile karışık vermeye çalışıyorum.Zaten benim Proflardan Ahmet Aydın sütün zararlarından bahsedeli pek de hevesli olmıyorum.Bugün markette süt aldın zararlı kızım bu deyince geri bıraktın..Maaşallah akıllısın hem de çok.Uyku arasında sıkılınca uyuttuğumuzu anlayınca ilk kaçısın anne susadım bana su getir.tamam sen bekle diyorum hayır bende geleceğim deyip mutfağa su almaya gidiyoruz odada olunca istemiyorsun illa mutfağa gitmemiz gerekiyor artık ne kuruyorsan kafanda :) minik beynine öldüğüm :)
5 aylık sana yemek seçme diye herşeyden vermeye başladık..o aralar bardaktan kaşık sesi gelse bakar herşeyden yemek isterdin..ay derdim bu çok görgüsüz olacak baksanıza ne görse istiyor..O kadar sürdü.hiç yemekle aran olmadı diyebilirim.kilo konusunda da zayıfsın bence..ancak kilo aldıracak gıdalar tüketmiyorsun düşündüğümde.sağlığın iyi çok şükür.alerjik bir bünyeye sahipsin onun da sebebini öğrendim bakalım.kefir yemeyi öğretebilirsem büyük ölçüde yol almış olacağız.Şu aralar sebze yemiyorsun protein ağırlı besleniyor..balık et tavuk sever gibisin.meyve ile aran hiç yok 27 aylık oldun.aç bırakırsam muz yerdin bu aralar elma ve armut arada tadıyorsun..umarım büyüdükçe yersin.domates filan hiç koymuyon ağzına..salatalık çok seviyorsun...önceden beri de yersin.bebekken kala derdin :=) çikolata 1 yaşından sonra halam sayesinde öğrendin.kısıtlamıyorum.cips bu zaman kadar 4 kez filan yedin.almıyorum mümkün olduğunda kuruyemiş yedirmeye zorluyorum.ıhlamur kuşburnu adaçayı ekinezya tüketiyorsun alıştın çok şükür bal yediremiyorum..birde şekere hiç alıştımadım.tuz da çok az..görünce tuzu dökmeye bayılıyorsun.
Uzun zamandır döker eder demeden eline verdik kendin yemen için.her iki elini de kullandırtmaya özen gösterdik.sol elle daha rahat yer gibisin.şimdi gidip kaşığı kendin alabiliyorsun rahatlıkla.yumurtanı soyabiliyorsun..Yumurta demişken en sevdiğin besin.aklına geldikçe yumurta istiyorsun.bizde yumurta kahvaltı da yenir diyoruz bu kez kahvaltı yapacağım diyorsun en son güneş soğunca sabah olunca kahvaltı yapılır dedik..artık her sabah 6 yı hiç geçmezsin(önceleri 5di..şükür 1 saat daha geç oldu artık uyanışların uyku ile hiç aran yok)başımıza dikilip baba kalk güneş doğdu anne kalk karnım açıktı diyerek uyandırıyorsun. Sanırım en güzel tarafı en geç sabah 7 de kahvaltıya oturuyorsun...bu alışkanlık muhteşem oldu.
> Bizlere yedirmeyi de çok seviyorsun.döküp saçmaya bayılıyorsun..özellikle su bir dönem hiç bardak kase kalmadı evde sürekli kırıyordun..ve de her yer ıslak olurdu sürekli suyu içtikten sonra dökerdin..güzel kızım zamanla her biri geçiyor en kısa sürede sana bir sürahi alacağım artık suyunu kendin doldurabilmelisin..uğraşmadım yoksa kesin başarırdın suyu seviyorsun oynamasını da içmesini de ..Maaşallah..Allahım seni nazarlardan korusun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder